امضاء 2 نماينده گلستاني پای طرح امتیازات مادام العمر نمایندگان مجلس + اسامی

ساخت وبلاگ

گلستان ما ؛ 21 نماينده مجلس كه 19 نفر از آنها عضو فراكسيون رهروان ولايت هستند، پاي طرحي را امضا كرده اند كه در صورت تصويب در بهارستان ، برخي از امتيازات ويژه دوران نمايندگي بعد از پايان اين دوره هم برای نمایندگان ادامه پيدا مي‌كند.

بر مبناي اين طرح كه برخي از اهالي بهارستان با صراحت از ارائه آن احساس شرمندگي مي‌كنند، آمده است : " نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه به اعتبار شغل از امتيازات غير مالي برخوردار شده يا مي شوند با ترك آن سمت كماكان از آن امتيازات مانند استفاده از مجوز حمل سلاح ، استفاده از مجوز طرح ترافيك ، استفاده از پاسپورت سياسي و استفاده از پاويون و نظائر آن برخوردار مي شوند. "

البته طراحان اين طرح كه به "طرح استمرار حقوق مكتسبه غير مالي نمايندگان " نام گرفته است، در تبصره‌اي آورده‌اند "چنانچه در دوران نمايندگي تا تصدي سمت وجوهي بابت آن پرداخت مي كردند كماكان پرداخت خواهند كرد به نحوي كه هيچ هزينه‌اي دستگاه متقبل نشود."

شأن نمایندگان سابق ، داشتن طرح ترافیک و مجوز حمل سلاح است

احمد بخشایش عضو فراكسيون رهروان ولايت كه يكي از امضا كنندگان اين طرح است، با ارائه توضیحی درباره اين طرح تاکید مي‌كند که این طرح امتیازات خاصی برای نمایندگان ندارد و تنها نمایندگان بعد از اتمام دوره نمایندگی‌شان می‌توانند از امکاناتی مانند حمل سلاح ، طرح ترافیک و پاویون استفاده کنند.

بخشايش در گفتگو با ايسنا تصريح كرده است : در حال حاضر اکثر نمایندگان به دلیل استفاده از ماشین مجلس نیازی به استفاده از طرح ترافیک ندارند ، ولی به هر حال به نمایندگان در دوره چهار ساله فعالیت‌شان طرح ترافیک داده می‌شود ؛ طرحی که بعد از اتمام دوره نمایندگی، به آنها اختصاص پیدا نمی‌کند. این طرح بیشتر بر روی استفاده از طرح ترافیک، بعد از دوره نمایندگی، البته با پیش فرض پرداخت هزینه‌ها از سوی نمایندگان تاکید دارد.

مركز پژوهش‌ها : غيرقانوني ، تبعيض ناروا ، مخالف حقوق ملت و دستاويز مخالفان نظام است

در همين حال مركز پژوهش‌هاي مجلس در نظر كارشناسي خود درباه طرح استمرار حقوق مكتسبه غير مالي نمايندگان تاكيد مي‌كند كه اين طرح غيرقانوني ، تبعيض ناروا ، مخالف حقوق ملت و مي‌تواند دستاويزي براي دستگاه‌هاي تبليغي مخالفان نظام باشد.

مركز پژوهش‌هاي مجلس در اظهار نظر كارشناسي خود آورده است: " پس از اتمام دوران تصدي يك مسئول اجرايي و يا نماينده مجلس، فرد مزبور به عنوان فردي از جامعه زندگي عادي خواهد داشت و لذا در اختيار گرفتن امتياز سابق نه تنها وجهي ندارد، بلكه تبعيض نارواست و باعث ايجاد طبقه خاص و جدايي مردم و مسئولان مي‌شود. اين امر در شان جامعه اسلامي نيست. "

اين مركز همچنين تصريح مي‌كند: " اصول متعدد قانون اساسي، برقراري امتيازات مالي و غير مالي براي اشخاص به واسطه موقعيت‌هاي ذاتي، طبيعي و اكتسابي را به شدت نفي كرده است، تا جايي كه اين امر بنابر تصريح قانون اساسي جزء پايه‌هاي اصلي نظام حقوقي جمهوري اسلامي ايران است و حتي بر اساس ذيل اصل يكصدوهفتم قانون اساسي، رهبر انقلاب نيز در برابر قوانين با ساير افراد كشور مساوي است. بر اين مبنا بايد گفت مفاد طرح حاضر مغاير با اصول قانون اساسي از جمله بند "ج" اصل دوم، "1"، "6"، "9"، "10" و "14" اصول سوم، نوزدهم و بيستم است."

مركز پژوهش‌هاي مجلس نظر كارشناسي خود درباره اين طرح را اينچنين جمع بندي كرده است: " بهره‌مندي نماينده يا مسئول سابق از امتيازات خاص تبعيض ناروا و مخالف حقوق ملت بوده و به دليل ايجاد شائبه حمايت از طبقه خاص و جدايي مردم و مسئولان عدم تصويب آن پيشنهاد مي‌گردد. لازم به ذكر است تصويب اين ماده واحده مي تواند دستاويز دستگاه‌هاي تبليغي مخالف نظام اسلامي قرار گيرد و تصويب آن براي مجلس هزينه در بر خواهد داشت. "

در همین زمینه مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در وبلاگ شخصی خود نوشت: بگذارید این داستان را از روزهایی پیشین آغاز کنیم از 20شهریور سال 1389 که حمید رسایی نماینده تهران پس از جار و جنجال های پیش آمده بر سر تعطیلی سه روز عید فطر با انتشار یادداشتی به تعطیلات زیاد دوستانش در مجلس شورا اعتراض کرده بود و نوشته بود: واقعيت تلخ است اما نمي‌توان انكارش كرد و عيب بودن تعطيلات يك ماهه ما نمايندگان يك واقعيت تلخ است. تا ما نمايندگان مجلس نسبت به حذف اين تبعيض آشكار از آيين نامه داخلي كه از مجلس سوم پايه گذاري شده، اقدام نكنيم، مردم نيز بسياري از داد و فريادهاي ما را حمل بر غرض ورزي و سياسي كاري مي‌كنند.

این صدا گرچه آن روز نشنیده گرفته شد.پس از چندی اما ماجرای تسهیلات مجلس شورا به نمایندگان در ابتدای هر دوره نیز سر و صدای رسانه ها را بلند کرد.به این مورد باید طرح موسوم به مادام العمر شدن حقوق نمایندگان را نیز اضافه کرد.اما این پایان ماجرای غم انگیز اشرافیت در مجلس اصولگرا نبود چرا که دیروز در میان بهت و حیرت ناظران خبر از امضای طرحی عجیب توسط برخی از نمایندگان مجلس بر روی سایت های خبری قرار گرفت که یقینا اگر تاریخ بالای خبر نبود می توانستید آن را به نمایندگان مجلس پهلوی هم نسبت دهید.

اما این طرح چیست ؟ نام این طرح " استمرار حقوق مکتسبه غیرمالی نمایندگان " است و در آن اجازه حمل سلاح، پاویون و طرح ترافیک به نمایندگان داده می شود. احمد بخشایش اردستانی با ذکر این موارد گفته است که البته نماینده ها باید هزینه این طرح ها را خود بپردازند و تاکید کرده است که این طرح هیچ بار مالی ندارد با وجودی که این طرح امتیاز خاصی برای نمایندگان ندارد ولی بیشتر نمایندگان سابق به دنبال آن هستند تا استفاده از این امکانات برای آن‌ها استمرار یابد؛ طرحی که در آن هیچ‌گونه فواید مالی نیست. 

اسامي امضا كنندگان

اين طرح كه " بهره برداري از امتيازات ويژه " و "رانت‌خواري" در آن مشهود است با امضاي 21 نماينده مجلس شوراي اسلامي ارائه شده كه 19 نفر از آنها عضو فراكسيون رهروان ولايت مجلس هستند و در ميان امضا كنندگان نام تعدادي از نمايندگان اصلاح‌طلب نيز به چشم مي‌خورد.

اسامي امضا كنندگان به ترتيب حروف الفبا در ادامه آمده است:

"علي محمد احمدي، يونس اسدي، عيسي امامي، مهرداد بائوج لاهوتي، احمد بخشايش اردستاني، حبيب برومند داشقاپو، موسي الرضا ثروتي، مويد حسيني صدر، حسن خسته بند، عبدالكريم رجبي، غلام محمد زارعي، محمد سقايي، نوذر شفيعي، نادر فريدوني، عباس فلاحي باباجان، كمال الدين پيرموذن، عليرضا محجوب، هدايت الله ميرمرادزهي، جبار كوچكي نژاد، حسين گروسي و عزت الله يوسفيان ملا " / رجا نیوز

دانلود...
ما را در سایت دانلود دنبال می کنید

برچسب : امضاء 2 نماينده گلستاني پای طرح امتیازات مادام العمر نمایندگان مجلس,عيسي امامي , مجلس, مجوز حمل سلاح, مجوز طرح ترافيك, نماينده مجلس, پاسپورت سياسي, پاويون, نویسنده : بهمن khoondel بازدید : 1712 تاريخ : شنبه 22 تير 1392 ساعت: 4:25