مسئولین بندرترکمن به احترام خون شهدا ، به وظیفه قانونی خودشان عمل کنند؟!

ساخت وبلاگ

 

براستی مگر پشت این رانتخواران به کدام مسئولین اینچنین بندو گرم و یا دست کدام مسدولین در این تخلفات دخیل هست که کسی جرات رسیدگی به تخلفات رئیس و چند کارشناس ثبت و اسناد بندرترکمن را ندارد ؟

 

جناب دادستان ومسئولین محترم نهادهای امنیتی بندرترکمن : شما عزیزان که به پاک دستی معروف هستید و در اندک زمان انتصاب خود ، اقدامات خوبی را در راستای امنیت ، و ...صورت دادید ، بیاید به احترام ناله های فرزندان  وزنان بیوه شهدا  به احترام شهدای مظلوم و گمنام ، دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی ، با رانتخواران و رشو، خواران ، ثبت و اسناد بندرترکمن برخورد کنید

 

این حقیر حسب  وظیفه شرعی به  بندمیم وصیت نامه سیاسی و الهی امام خمینی ره ،عمل کردم وبخش ناچیزی از تخلفات صورت گرفته توسط رانتخواران و رشوه خواران را  به مسئولین امر اطلاع دادم ، واینجا دیگر وظیفه مسئولین هست که به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کنند .

 

اگر مسئولین امر هشدار دلسوزان نظام را  بموقع جدی میگرفتند ، سر امثال شهید  پیروی ها  ،ا بدست رانتخواران و زمینخواران ، با تیغ موکت بری قطه قطه نمی شد!

 

 

چگونگی شهادت ناصر پیروی ، هشداری هست به مسئولین امر ، تا به موقع به وظیفه خود عمل کنند !

 

 

شهید ناصر پیروی ،جنگلبان و رئیس اداره منابع طبیعی ماسال بود که به دلیل امتناع از برآرودن خواسته‌های گروهی سودجو، ترور شد. وی به شهید مبارزه با مفاسد اقتصادی مشهور شده‌است. از وی بعنوان یکی از خوشنام ترین و شجاع ترین جنگلبانان ایران نام برده شده‌است 

 

وی در طول مدت فعالیت خود با قاچاقچیان چوب و زمین‌خواران درگیری‌های فراوانی داشت. در ماه‌های آخر خدمت، وی با یک گروه چهارنفره برای جلوگیری از تصرف غیر قانونی 5 هکتار جنگل درگیر شد.

قاچاقچیان پس از بی اثر واقع شدن تطمیع وی، دست به کار تهدید او شدند وی پس از مواجه شدن با تهدیدها به سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز شکایت برده بود که تا هنگام قتل وی پیگیری نشد.

وی در طول مدت فعالیت خود با قاچاقچیان چوب و زمین‌خواران درگیری‌های فراوانی داشت. در ماه‌های آخر خدمت، وی با یک گروه چهارنفره برای جلوگیری از تصرف غیر قانونی 5 هکتار جنگل درگیر شد.

قاچاقچیان پس از بی اثر واقع شدن تطمیع وی، دست به کار تهدید او شدند وی پس از مواجه شدن با تهدیدها به سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز شکایت برده بود که تا هنگام قتل وی پیگیری نشد

وی ۷ اردیبهشت ۱۳۸۴ در جریان یک پست ایست و بازرسی که توسط شش تن ربوده شد. آنان پس از بستن دست و پای وی، سر او را با تیغ جدا کردند. رهبری این ترور با دو تن بود. یکی از دستگیر شدگان پیرامون نحوه قتل گقته‌است:«او مرد سرسختی بود و نسبت به جنگل حساسیت خاصی داشت. من و همدستانم مدتی بود به خاطر مالکیت بخشی از جنگل با جنگلبانی کشمکش داشتیم و او سرسختانه مقابل ما ایستاده بود. ما هم تصمیم گرفتیم برای رسیدن به اهدافمان او را از سر راه برداریم. به همین دلیل تصمیم به کشتن او گرفتیم. طبق نقشه یی که طراحی کرده بودیم چهار نفر از همدستانم در جاده رشت- ماسال، با به تن کردن لباس نظامی یک پست ایست و بازرسی قلابی راه انداختند و هنگامی که پیروی از خانه اش به سمت جنگلبانی در حرکت بود او را در جاده متوقف کردند. پیروی نیز به این گمان که آنها واقعاً پلیس هستند با آنان همکاری کرد، اما همدستانم او را به زور سوار خودرو کردند و به کلبه یی در جنگل‌های ضیابر صومعه سرا منتقل کردند. در آنجا پس از آنکه وی را مورد ضرب و شتم قرار دادیم در حالی که او بی حال شده بود، با یک تیغ موکت بری سرش را از بدنش جدا و جسد را برای اینکه توسط پلیس کشف نشود در جنگل رها کردیم.»

جسد متلاشی شده او دو روز بعد در جنگل کشف شد

قاتلان پس از دو ماه توسط پلیس آگاهی تهران و رشت دستگیر شدند. با گذشت دو هفته، با برگزاری شش جلسه علنی دادگاه، حکم شش متهم پرونده صادر شد.

متهم ردیف اول پرونده قتل فردی ۴۳ ساله اهل ماسال و ساکن رشت بوده که دارای شغل آزاد بوده. متهم ردیف دوم مردی ۴۶ ساله، نظامی، اهل ماسال و ساکن رشت است. وی درجه بالایی داشته بطوری که متهمان ردیف ۳ تا ۵ در مقابل خواسته او بدون شک و شبهه‌ای سخنانش را می‌پذیرند و با او همراه می‌شوند. متهم ردیف سوم فردی ۳۲ ساله، اهل و ساکن رشت، متم ردیف چهار، ۲۵ ساله، اهل و ساکن رشت و دارای شغل آزاد، متهم ردیف پنج از نیروهای امر به معروف نهادهای نظامی در رشت و متهم ردیف ششم ۳۹ ساله و نظامی بوده‌اند.

دادگاه افراسیاب نصیری و پرویز کاظمی متهمین ردیف اول و دوم را به اتهام قتل این جنگلبان به اعدام و به اتهما شرکت در آدم ربائی به ۵ سال حبس محکوم کرد. سه متهم بعدی به اتهما آدم ربائی به ۱۵ سال جبس محکوم شدند. متهم ردیف شش به علت عدم وجود دلایل کافی تبرئه گردید.

تایید حکم دو اعدامی در دیوان عالی کشور با تاخیر فراوان همراه بود.

قاتلان نهایتا آذر ۸۷ در رشت اعدام شدند. این اعدام، اولین مورد از اعدام افرادی است که اقدام به قتل یا جرح جنگلبانان و محیط بانان کرده‌اند. همچنین این اعدام به عنوان امتیاز مثبتی در جریان مبارزه با مفاسد اقتصادی برآورد شد

مطالب مرتبط

 

  1. مژگان جمشیدی. «حکم قصاص برای قاتلان یک جنگلبان اجرا شد بعد از ۳۰ سال هجوم بی سابقه به جنگلبانان و محیط بانان؛». روزنامه اعتماد ملی، ۲۵/۸/۸۷.
  2. «نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به پرونده متهمان به قتل جنگلبان گیلانی:مجرم در هر لباسی باید مجازات شود»(فارسی)‎. روزنام همشهری، دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۵.
  3. «با تایید حکم قصاص از سوی آیت‌الله هاشمی شاهرودی قاتلان جنگلبان گیلانی مجازات می‌شوند». روزنامه اعتماد، بازیابی توسط بانک اطلاعات نشریات کشور(مگ ایران)، ۲۳ آبان ۱۳۸۷.
  4. «عاملان قتل جنگلبانی ماسال در رشت به دار آویخته شدند». هموطن سلام، شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۷.
  5. «قاچاقچیان چوب سر جنگلبان را بریدند». ایران مانیا به نقل از روزنامه شرق، ۱۶تیر ۱۳۸۴.
  6. «بررسی مجدد پرونده شهید پیروی». گیلان نیوز، ۱۴ شهریور ۱۳۸۶.

 

دانلود...
ما را در سایت دانلود دنبال می کنید

برچسب : وظیفه قانونی,دادستان بندرترکمن,خون دل, عدالت خواهان غرب گلستان, نویسنده : بهمن khoondel بازدید : 1605 تاريخ : سه شنبه 25 تير 1392 ساعت: 5:24