چراتحمل آقای عبدا...کر برای خیلی ها سخت است؟!

ساخت وبلاگ

 

 

tgd3o9rhulr94habvwmc.png

وقتی به وقایع و تصمیمات اخیر شورای دوره چهارم نگاه می کنم موضوع قابل توجهی که برای خیلی از مردم مبهم مانده بحث انتخاب سرپرست شهرداری است.

برای مردم معمای پیچیده ای است که چطور با وجود اینکه هیچ یک از شورای دوره چهارم نمی توانند به پاک دستی و سلامت کاری آقای کر خدشهای وارد کنند ولی حاضر نشدند حتی به مدت چند هفته وجود ایشان را بعنوان سرپرست شهرداری قبول و تحمل  کنند .!آیا تحمل چنین فردی چنان سخت بود که حاضر شدند آقای مرادمحمد اونق را بر او ترجیح دهند!

مقایسه ای اجمالی بین شهرداران چند دوره اخیر نشان می دهد که بعد از اتمام دوره آقای شیری حرف و حدیث ها و حاشیه هایی فراوانی  به دنبال داشت ازجمله قراردادهای ننگین زمین 15هکتاری اسکله – واگذاری محل شنا ی قدیم به آقای پیرامون – واگذاری پارکهای سطح شهر به بخش خصوصی آنهم دقیقا در ماههای پایانی دوره خدمت ایشان و سوء استفاده اعضای شورای شهر از جمله آقای....بعنوان رئیس شورا و استفاده از وام های بانکی از بانکهای طرف حساب شهرداری و ...

اما در دوره آقای محمد بردی کمی حدود 10 نفر از اقوام نزدیک ایشان در مهمترین قسمتهای شهرداری مشغول بکار شدند از جمله مسئول دفتر – راننده شهردار – نگهبان و .... از نزدیکترین افراد به شهردار بودند. سوء استفاده از جایگاه شهرداری  جهت اخذ امتیاز تاکسی و آژانس بنام خود و اعضای شورای شهر – سوء استفاده از جایگاه و اخذ زمین های ناشی از تفکیک آقای ارژنگ امیری به نام فرزندان خود – سوء استفاده از مصالح شهرداری هنگام ساخت و ساز منزل مسکونی خود و ...از جمله اقداماتی بود که لکه ننگی بر عملکرد شهردار گذاشتند.

سوء استفاده های متعدد شهرداران قبلی به قدری قلب مردم محروم بندرترکمن را جریحه دار کرده بود که مردم در انتخاب شهردار جدید سلامت کاری و صداقت و پاک دستی شهردار را بر هر چیز دیگری ترجیح می دادند فلذا انتخاب فرد جوانی و کم تجربه ( مهندس کر) فقط به دلیل صداقت کاری و امانتداری باعث خوشحالی قشر عظیمی از مردم محروم و مستعصف بندرترکمن شد ولی در مقابل مافیای پروت و قدرت از همان ابتدای کار احساس خطر کردند . برخورد با آقا زاده ها و اخراج حدود 10 نفر از نزدیکان شورای شهر از جمله باجناق آقای کمی – پسرعبدالله توماچ – برادر زاده آقای کمی و ....قاطعیت  شهردار جوان را نشان داد.

بلافاصله بعد از مستند سازی تعدادی تخلفات مالی با وجود حمایتقاطع مدیرکل استانداری و تعدادی از اعضای شورای شهر با ابطال حکم مسئول امور مالی ( مراد محمد اونق ) ضربه سنگین دیگری بر بی عدالتی وارد ساخت  . تا همگان بدانند که فردی کم حرف و آرام می تواند تصمیمات قاطع و سنگینی بگیرد . هرچند برای خودش دشمنان زیادی ایجاد کرد .

از طرفی در پی اعتراضات متعدد مردم مبنی بر سوء استفاده هایی در واحد ساختمانی شهرداری مسئول چندین و چند ساله واحد مربوطه را از مسئولیت واحد مربوطه برکنار کرد و سپس نوبت دیگر کارکنان مربوطه رسید فردی که که بعد از مشخص شدن سوء استفاده اش از شمشیر عدالت شهردار جوان نتوانست جان سالم به در برد و در آخرین روز خدمتی خود وی را نیز از واحد ساختمانی برکنار کرد.

شهردار جوان در برابر قرار داد بازار ماهی فروشان هرچه در دست داشت  بکار بست تا قرارداد مذکور را فسخ کند ولی مافیای قدرت و پروت چنان در تاروپود سازمان همیاری نفوذ کرده بودند که مجال این کار را به وی ندادند ولی با این حال

در چند نوبت با دستور قاطع خود و علیرغم مخالفت های شدید سازمان همیاری و اعضای شورای سوم الخصوص حاج داود بلکفه از ادامه کار به روش غیر اصولی و غیر فنی مخالفت کرد و دستور توقف پروژه را صادر نمود تا اینکه اعضای دوره چهارم شورای شهر و تمام دشمنان قسم خورده این شهردار جوان که مترصد فرصتی بودند تا عقده های چندین ساله راخالی کنند . در روز انتخابات سرپرست شهرداری  تمام توان قدرتی و پروتی خود را بکار بستند و به قول خودشان ضربه سنگینی را بر روحیه عدالت محوری و بسیجی شهردار جوان وارد آورند .

اما تنها موضوعی که برای شهردارجوان اهمیت داشت خدمت صادقانه به مردم بود که این کار نیز نیازی به میز و پست و مقام و قدرت ندارد.

انسان در هرجایگاهی می تواند خدمت صادقانه را انجام دهد . به عنوان شهردار یا کارشناس عمران شهرداری ویا حتی کارگر ساده شهرداری می تواند خدمت صادقانه انجام دهد و روزی حلال بخورد.

براستی آیا فردی که حاضر شد ه بود برادر مجرد خود را که اتفاقا سرپرست خانواده شان هم بود را به دلیل عدم رعایت قانون از آژانس اخراج کند (به دلیل مجرد بودن)

آیا فردی که یکی از نزدیک ترین فامیل های خود را به دلیل سهل انگاری و کم کاری از واحد خدمات شهری اخراج کرده بود .

آیا فردی که مهره های سنگین و با نفوذی را در شهرداری به راحتی جابجا کرد و با هیچ فردی  تعارف نداشت را واقعا می توان تحمل کرد؟

آیا فردی که قرارداد سنگین محل شنای قدیم را فسخ کرد ه بود ، فردی که دستور توقف پروژه ای را صادر کرد که سازمان همیاری و اکثریت شورای شهر پشتیبانش بودند را می توان تحمل کرد؟

در این دوره و زمانه تحمل افراد قاطع و عدالت خواه وعدالت محور کار آسانی نیست وقتی ثروت طلبان و تشنگان قدرت حاضرند دست به هر کاری بزنند تا منافع خودشان حفظ شود ،افراد عدالت طلب به راحتی قربانی می شوند . ولی به خیال خام خودشان قربانی می شوند .چون اگر نیت فردی خدمت به مردم باشد در هرجایگاه و مقامی که باشد همچون جهبه نبرد است که فرق نمی کند سردار باشی یا سرباز ،- در هرصورت در راه خدا جهاد می کنی و این جهاد در راه خداست که ارزش دارد نه آن میز و پست و مقام و جایگاه چند روزهء دنیوی .

این پایگاه بپاس زحمات صادقانه جناب آقای عبدالله کر ، بعنوان شهردار پاک دست و عدالت محور شهرستان بندرترکمن هدیه ایی تقدیم ایشان خواهد کرد .

 

                                                  جانباز محمد خادملو

دانلود...
ما را در سایت دانلود دنبال می کنید

برچسب : بندرترکمن,عبدالله کر, ,شهردار,پاک دست,عدالت محور,مبارزه با بی عدالتی,دوره اول شورای شهر,دوره دوم شورای شهر,دوره سوم شورای شهر,دوره چهارم شورای شهر,محمد بردی کمی, شیری, داود بلکفه بندرترکمن,خون دل, نویسنده : بهمن khoondel بازدید : 1209 تاريخ : يکشنبه 7 مهر 1392 ساعت: 20:01