کشتارگاه صنعتی که سلامتی مردم و محیط زیست را تهدید می کند + تصاویر

ساخت وبلاگ

مشکل دفع فاضلاب فقط به مناطق شهری مربوط نمی شود و این معضل برای خیلی از کارخانجات و اماکن صنعتی وجود دارد که با راهکار های مناسب باید فاضلاب ها و پسماندهای صنعتی خود را دفع نمایند تا این قبیل فاضلاب ها به محیط زیست آسیب نرسانند .

 DSC03173

اگر این دست از فاضلاب ها و ضایعات کنترل نشود اثرات بسیار مخرب و غیر قابل جبرانی را بر جای خواهد گذاشت این آلودگی ها از راههای مختلفی در محیط پراکنده و پخش می شوند.

 DSC03169

زمین هایی که به دلایل مختلف از طریق صنایع آلوده می شوند، پس از مدتی به محل های غیر قابل سکونت یا غیر قابل استفاده تبدیل می گردند که این امر خطرات بسیار جدی را برای سلامت و بهداشت انسان ها به دنبال خواهد داشت.

 

 DSC03184

 یکی از معضلاتی که  مردم روستا های اطراف " کشتار گاه صنعتی مرغ پیگیر " را تهدید می کند در وحله اول آلودگی هوای روستا در پی پخت پسماند کشتارگاه جهت تهیه خوراک استخرهای پرورش ماهی این شرکت  است که اعتراض اهالی را به همراه داشته است که حداقل این کشتارگاه جلوی انتشار این آلودگی ( ناشی از پخت فضولات باقیمانده از کشتار طیور ) را بگیرد .

 

 این شرکت زمینهای همجوار را با قیمت بالا به عنوان احداث باغ از اهالی خریداری نموده اما در کمال تعجب مشاهده شد که در این زمینها گود برداری صورت گرفت و 3 استخر7500 متری جهت انتقال خونابه های این شرکت احداث شده  که درست در چند صد متری منابع آب زیر زمینی و چاه عمیق مجتمع آب شرب منطقه که بیش از پنج روستای ( زراع محله ، ایلوار ، گرجی محله ، مفید آباد ، چهارده و...) از آن تامین می شود.

 

این مسئله با بی توجهی مسئولین این شرکت به احتمال ایجاد آلودگی سفره های آب زیر زمینی تامین آب شرب اهالی این روستا ها جمعیتی بالغ بر 6 هزار نفر را تهدید می کند .

 

این آلودگی ها در دراز مدت باعث بروز بیماری های متعددی در بین اهالی این روستا ها خواهد شد . شاید این آلودگی در ذخایر مجتمع آبرسانی بعلت افزودن مواد ضد عفونی کننده همچون کلر و... تا حدودی اثر این ضایعات را کم کند اما این ضایعات و آلودگی های  اثر خود را خواهد گذاشت.

 

با توجه به وجود بافت های قدیمی و چاهای سنتی در منازل اهالی و استفاده  از آب این چاه ها جهت مصارفی همچون آبرسانی به سبزیجات ، دام و طیور و حتی برخی موارد مصارف خانگی آشامیدنی و استحمام و ...  این قبیل آلودگی ها برای اهالی مشکل ساز خواهد شد .

 

به واسطه 3 شیفت کاری در این کشتارگاه ، روزانه میزان زیادی از خونابه و ضایعات وارد این استخرهای فاقد تجهیزات ضد عفونی کننده و رفع آلودگی می شود.

 

در پایان از مسئولین در خواست می شود با توجه به اهمیت این موضوع از شرکت خواسته شود تا در بحث انتقال خونابه ها از این مکان تدبیری اتخاذ یا تجهیزات رفع آلودگی تهیه و استفاده نماید./ 'گلستان ما

DSC03162

DSC03167

DSC03182

 

دانلود...
ما را در سایت دانلود دنبال می کنید

برچسب : آیا کسی پیگیر کار شرکت پیگیر است !؟, شرکت مرغ پیگیر, شرکت پیگیر, ضایعات, فاضلاب, محیط زیست, پیگیر, چاه آب, کشتار گاه صنعتی, کشتار گاه صنعتی مرغ پیگیر, کشتارگاه صنعتی که سلامتی مردم و محیط زیست را تهدید می کند, گرگان, بندرترکمن خون دل, نویسنده : بهمن khoondel بازدید : 497 تاريخ : سه شنبه 16 مهر 1392 ساعت: 13:11