باند بزرگ «برمودا» متلاشی شد

ساخت وبلاگ

پایگاه عدالت خواهان گلستان "رئیس پلیس آگاهی استان گلستان صبح امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران در خصوص دستگیری این باند اظهار داشت: از مرداد ماه سال جاری شکایت‎ها و پرونده‎های متعددی مبنی بر سرقت به عنف از خانم‎ها در سطح استان گلستان به پلیس آگاهی استان گلستان و شهرتان‎های تابعه واصل شد.

محمدرضا اکبری ادامه داد: با توجه به بررسی‎های انجام شده و توجه به اظهارات شاکیان و چهره‎نگاری‎هایی که انجام گرفت به این نتیجه رسییم که این سرقت‎ها توسط یک گروه و به صورت تشکیل یک باند که متشکل از چند خانم و آقا بوده انجام می‎گرفته است.

وی افزود: پس از انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی متوجه شدیم که این گروه نه تنها در استان گلستان بلکه در استان‎های دیگر کشور و به‎خصوص استان‎های مجاور اقدامات مجرمانه خود را انجام می‎دادند.

اکبری گفت: پس از اقدامات لازم این گروه در نهایت پس از تعقیب و گریز در پلیس‎راه تنگراه استان گلستان چهار نفر از اعضای این گروه توسط ماموران پلیس آگاهی استان گلستان دستگیر شدند.

 

 

زنان سوژه‌های این باند / استفاده از تابلو آژانس و همدست خانم برای تردید کمتر

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در شرح نحوه اقدامات این گروه خاطرنشان کرد: این گروه در ابتدا با یک دستگاه خودرو پراید سفید اقدام به مسافرکشی می‎کرده و بیشتر خانم‎‎ها را به عنوان سوژه‎های خود انتخاب می‎کردند.

اکبری بیان کرد: پس از سوار کردن سوژه مورد نظر با توجه به اینکه شیشه‎های خوروها نیز به صورت دودی شکل بوده با بالا کشیدن شیشه‎ها فرد را به جنگل‎های حاشیه شهر برده و در صورت مقاومت فرد با ضرب و جرح نسبت به سرقت طلا و جواهر، گوشی تلفن همراه و هر شی قیمتی دیگر اقدام می‎کردند.

وی اضافه کرد:پس از لو رفتن این پراید اعضای این باند نسبت به تهیه یک پژو نقره‎ای رنگ اقدام کرده و اقدامات مجرمانه خود را انجام می‎دادند.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان تاکید کرد: این باند برای شکار طعمه‎های خود بیشتر از علامت آژانس استفاده می‎کردند و برای اینکه سوژه مشکوک نشود در درون خودرو یک نفر خانم در صندلی جلو، یک آقا در عقب و یک نفر دیگر به عنوان راننده قرار می‎گرفت.

اکبری گفت: پس از لو رفتن خودرو دوم این باند به بندرترکمن مراجعه کرده و با سرقت یک دستگاه تاکسی فعالیت خود را ادامه دادند که با اقدام سریع انتظامی شهرستان خودرو به صورت بلاصاحب کشف شد و پس از از دست دادن این تاکسی باز از خودرو پراید سفید و پژوی نقره‎ای دیگری استفاده کردند.

 

 

دستگیری باند در پلیس‌ران تنگراه

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان تصریح کرد: این گروه در سطح استان بنا بر اطلاعات بدست آمده و اعترافات متهمان تا به حال 9 فقره سرقت به عنف این گروه کشف شده است.

اکبری اضافه کرد: غالب این سرقت‎ها در استان گلستان در شهرستان‎های گرگان، گنبد، رامیان، بندرترکمن و کردکوی بوده است و احتمال اینکه سرقت‎های دیگری را در سطح استان مرتکب شده باشند وجود دارد.

وی تاکید کرد: شناسایی این باند از اواخر مهم ماه به نتیجه رسید و در حدود سه روز پیش متوجه شدیم که این گروه در مشهد مقدس حاضر هستند و شبانه در حال بازگشت به استان گلستان هستند.

اکبری گفت: بلا فاصله پس از اطلاع از حضور این گروه در مشهد مقدس یک اکیپ مجهز عملیاتی به مشهد اعزام شد.

رئیس پلیس آگاهی گلستان ابراز داشت: این گروه در مشهد نیز مادر و بچه‎ای را سوژه خود قرار داده و علاوه بر سرقت متاسفانه این افراد را مرد تجاوز نیز قرار دادند که انتظامی شهرستان در تاریکی محل ارتکاب به جرم متوجه حضور این افراد می‎شود که در تعقیب و گریز متواری می‎شوند و شماره پلاک این خودرو در سیستم عملیاتی پلیس برای دستگیری و توقیف ثبت شد.

اکبری بیان کرد: در راه بازگشت کیپ عملیاتی آگاهی ایتان متوجه شد که این گروه با دو خودرو در حال بازگشتند که با توجه به اینکه در آن شرایط وسعت عملیات گسترده‎‎تر می‎شد و توان عملیاتی یک اکیپ برای دستگیری کافی نبود بلا فاصله دو اکیپ دیگر برای قرارگیری در مسیر و اقدام به دستگیری گروه اعزام شد.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت چهار نفر از اعضای این گروه در پلیس‎راه تنگراه توسط ماموران پلیس آگاهی استان گلستان دستگیر شدند.

 

 

شاکیان با شناسایی چهره شکایت خود را مطرح کنند

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان متذکر شد: در اعترافات متهمان تا به حال 10 فقره سرقت به عنف و تجاوز در مشهد مقدس ثبت شده است که با توجه به وسعت فعالیت این گروه در استان‎ها دیگر احتمال وجود شاکیان و قربانی‎های دیگر وجود دارد.

اکبری بیان کرد: تا به حال نزدیک به چهار میلیون تومان پول نقد، چند دستگاه خودرو، چند میلیون تومان اموال خریداری شده از طریق فروش طلاهای مسروقه و اقلام دیگر کشف و ضبط شده است.

وی گفت: یک مرد و دو زن دیگر از این گروه متواری هستند که تلاش برای دستگیری آنها نیز در حال انجام است.

اکبری اعلام کرد: بنا به دستور مقام قضایی تصاویر این افراد برای شناسایی و طرح شکایت شاکیان احتمالی در اختیار رسانه‎ها قرار گرفته تا در صورت وجود شاکی در هر نقطه از کشور، شاکیان در استان گلستان می‎توانند با مراجعه به مرکز پلیس آگاهی استان گلستان و یا برقراری ارتباط با شماره تلفن‎های دارای پیش شماره 0171 و شماره تلفن 3183127 و 2183130 قسمت مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی استان گلستان موضوع شکایت خود را طرح کنند.

وی همچنین اضافه کرد: در سراسر کشور نیز افراد قربان و زیان دیده از این گروه می‎توانند شکایت خود را در مرکز پلیس آگاهی استان و محل سکونت خود طرح تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

دانلود...
ما را در سایت دانلود دنبال می کنید

برچسب : گلستان,گرگان,اگاهی,باند بزرگ,برمودا, متلاشی شد,پایگاه عدالت خواهان گلستان , نویسنده : بهمن khoondel بازدید : 932 تاريخ : سه شنبه 28 آبان 1392 ساعت: 17:07