خروجی عملکرد شش ساله شورای شهر بندرترکمن و ...

ساخت وبلاگ

خروجی عملکرد شش ساله شورای شهر بندرترکمن و نقش عدم نظارت مردم در عقب ماندگی توسعه اقتصادی ،فرهنگی و ....! ( بخش اول )

13611068991.jpgdsc03101_2213fc.jpg

 مردم بندرترکمن از هم اکنون خود را برای شرکت در دو آزمون بزرگ سال ۱۳۹۲ که در پیشرو داریم  آماده میکنند انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا. وقتی در سال 1378 به پای صندوق های رای رفتیم تا نمایندگان منتخب خود را برای حضور در پارلمان شهری گلچین کنیم، هرگز تصور نمی کردیم که انتخاب چهارساله ما عملاً به یک انتخاب شش ساله بدل شود. به این ترتیب شورایی که می بایست در آغاز سال ۱۳۸۹ جای خود را به گروهی تازه نفس می سپرد، با مصوبه مجلس شورای اسلامی جانی تازه یافت و تا سال ۱۳۹۲ مهلت گرفت.

 

افزوده شدن دو سال به عمر شوراها در دوره سوم که مدت کل این دوره را به شش سال رساند، برای برخی از شهرها بسیار خوش یمن بود، اما برای بعضی دیگر از شهرها تلخ و نفس گیر!

 

 

   در این دوره که با اوج سفرهای استانی و بذل و بخشش های بی سابقه دولت نهم و دهم همراه شد و طرح ها و مصوبه های دولت در بسیاری از نقاط کشور امکان بروز و ظهور یافت، بسیاری از شهرها به یمن هوشمندی و درایت اعضای شورای اسلامی و شناخت عمیق نیازها و پیگیریهای عالمانه آنان راه صد ساله را یک شبه پیمودند، اما شهرهایی نیز بودند که به واسطه انفعال محض شوراهای خود، نه تنها فرصتی  برای ساخت همچون جاده کمربندی و رفع معضل دائمی آب گرفتگی اکثر نفاط  خیابانها و منازل مسکونی هنگام ریزش باران نیافتند، حتی بسیاری از فرصت ها را در طول این شش سال نیز از کف دادند و چند طرح اصلی شهروندان  و نصیبشان چند کلنگ بود که فقط خوراک خبری خبرگزاری ها را تامین کرد، ولی برای مردم ثمری نداشت.

 

 

 

1- در در تاريخ ۱۳۸۵/۵/۱۴ خبر افتتاح طرح سالم سازي دريا (محل شنا) در جزيره آشوراده بندرترکمن  که با حضور استاندار، معاونان و مديران کل، فرماندار و رؤساي دستگاههاي اجرائي شهرستان ترکمن و امام جمعه اين شهرستان  در بین مردم وحتی اکثر هفته نامه و سایت های خبری منطقه مخابره شده بود

 

شاعري ضمن انتقاد شديد از برخي نهادها که نمي خواهند مردم به جزيره وارد شوند و از زيبائيهاي طبيعي جزيره آشوراده بهره مند شوند گفت: آشوراده در انحصار كسي نيست بلکه از آن مردم است و هيچ نهادي بر آن مالكيت ندارد. استاندار گلستان اولويت اول مسئولان در شهرستان ترکمن را تأکيد بر روي گردشگرپذيري اين شهرستان دانست و از مسئولان اجرائي خواست در اين زمينه تلاش کنند

.png

 

اینک بیش از شش سال از خبر افتتاح طرح سالم سازي دريا (محل شنا) در جزيره آشوراده بندرترکمن  می گذرد  خروجی این افتتاح  امروز برای مردم چه دستاوردی داشت ؟

-------------------------------

2- در خصوص محل شنا سواحل بندرترکمن -- شهردار وقت  طبق مصوبه مورخه  24/3/ 1385شورای  شهر  بندرترکمن 9 هکتار از زمینهای  ساحلی منطقه محل شنا را بصورت اجاره 25ساله  طبق قرار داد ذیل به  شرکت کائولن پیرامون  واگذارد نمود که  پس از گذشت حدود شش  بدلیل عدم اجرایی شدن قرارداد  از سوی شرکت  مذکور آقای عبدا...کر شهردار فعلی بندرترکمن  با پیگیری مستمر خود توانست آن را بازپس بگیرد و ....!

 

unbenannt-scannen-54.jpg

unbenannt-scannen-55.jpg

 

 

unbenannt-scannen-56.jpg

 

sp_a0071.jpg

1111111.jpg

شنا کردن نوجوانان و جوانان  در آب الوده کانال فاضلاب  شهر بندرترکمن در تابستان سال جاری  خروجی عملکرد  شش ساله  شورای شهر میباشد !

 

---------------------------------------------------------

 

 

 

 

3- اعضای شورای شهر وقت  در آخرین سال پایانی عمر شورا  با تصویب قرارداد اجاره از اراضي ساحلي اسكله بندرتركمن في مابين شهردار بندرتركمن و سازمان مناطق گردشگري ( آقاي يزدان پناه )  به شماره 1701 به تاریخ 3/2/84 و متمم قرارداد كه متعاقب مصوبه شماره 66 به تاريخ 20/3/85 شوراي اسلامي شهر بندرتركمن و به استناد صورتجلسه كميسيون عالي معاملات به شماره 8611 مورخ 31/4/85 و برابر طرح مصوب توسعه گردشگري اسكله طي شماره 2/8650 مورخ 1/5/85 منعقد گردید ميزان 15 هكتار از اراضي تحت تملك شهرداري كه از سوي شركت سهامي شيلات به شهرداري واگذار و به مدت 45 سال به صورت اجاره با حفظ مالكيت به سازمان مذكور واگذار گرديد

 

 

سازمان گردشگری اوایل مرداد ماه 1385در مزایده ای که شهرداری با موافقت  تصویب شورای شهر بندرترکمن  برای اجاره زمین های ساحلی بندرترکمن ترتیب داده بود، شرکت کرد و پس از دو هفته توانست با احراز شرایط مزایده، 15 هکتار از زمین های ساحلی را برای اجرای طرح های گردشگری اجاره کند. شهرداری بندرترکمن به موجب قراردادی، این زمین ها را که البته ه6 هکتار آن در آب قرار دارد، به مدت 45 به سازمان مناطق گردشگری واگذار کرد. به موجب این قرارداد، یک میلیارد و 55 میلیون ریال به منظور ضمانت و تضمین حسن انجام کار به شهرداری بندرترکمن داده خواهد شد شهرداری 3 ماه مهلت داده تا اسناد لازم برای تضمین ارایه شود.

 

 

در بخشی از قرارداد آمده است که در صورت عدم توافق بر سر تمدید قرارداده پس از انقضای مدت اجاره،اعیان موجود در عرصه توسط مستاجر به قیمت روز و با نظر کارشناسی رسمی دادگستری به توافق طرفین به موجر فروخته خواهد شد. مدت انجام طرح تا مرحله بهره برداری حداکثر 3 سال تعیین شده و چنانچه اجرای طرح تأخیر یابد به ازای هرماه، 9 میلیون تومان از حساب سپرده انجام کار مستأجر به حساب شهرداری ضبط خواهد شد.

 

 

 

esjwvd7amj0lkq61uoy.pnghttp://u4m.ir/images/81883638631813147302.jpeg

 

 

- برنامه زمان بندي از مرحله طراحي تا بهره برداري

 

 

 

زمانبندی

 

کاربری کلی فضا

0ــ2

 

اقامتی

2ــ5

 

هتل

2ــ5

 

تجاری

5ــ10

 

فرهنگی - تاریخی

5ــ10

 

تفریحی

2ــ5

 

ورزشی

0ــ2

 

ورزشهای  آبی

0ــ2

 

پلاژ

2ــ5

 

پارک آبی

0ــ2

 

ساحل شنی واسکله قایقرانی

0ــ2

 

فضاهای عمومی

اینک بیش از شش از زمان قرارداد نکبتبار فوق میگذرد قراردادی که  نه سه ماه بلکه با گذشت شش سال هنور   یک میلیارد و 55 میلیون ریال به منظور ضمانت و تضمین حسن انجام کار از سوی سازمان گردشگری  به شهرداری بندرترکمن پرداخت نشد

حتی  آقای کوروش طوریک مسئول حقوقی وقت شهرداری  تسلیم مافیای ثروت شد و با پشت کردن به منافع  بیت المال و اللخصوص منافع مردم محروم منطقه بندرترکمن بعنوان نماینده  حقوقی سازمان گردشگری  وارد  عمل شد و از منافع آن دفاع کرد و .....ده ها موارد دیگر !

 

گرچه ااز قدام بجا آقای یحیی چوگان رئیس شورای اسلامی وقت  در  اخراج آقای کوروش طوریک بدلایل فوق و غیره هم نباید غافل شد  

 

 جبران کند سوالی هست  که خودمان باید درپی جواب آن باشیم !

 

http://www.u4m.ir/images/60782546511153317709.jpg

 

13610927042.jpg

13610927044.jpg

13610927045.jpg

 

در چنین شرایطی همه دنبال مقصر میگردند و. اگر پای صحبت مردم این شهرها بنشینید، بی درنگ لب به شکایت باز میکنند و ضعف عملکرد شورای شهر را به رخ می کشند، اما کیست که نداند این شورا محصول اراده ی خودماست و گلی است که (چه خوب، چه بد) با دست خود بر سر خود گذاشته /

ادامه دارد

دانلود...
ما را در سایت دانلود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهمن khoondel بازدید : 1760 تاريخ : چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت: 3:27