مصوبه بودار شورای شهر بندرترکمن

ساخت وبلاگ

 

13901130000031_photoa.jpg

 

چند ماه مانده به دهه فجر سال 1391خبرهایی مبنی بر افتتاح پروژه گردشگری جزیره آشوراده توسط استانداروهمچنین افتتاح پروژه بازار ماهی فروشان در دهه فجر را داشتیم که متاسفانه بدلایل مختلف پروژه جزیره آشوراده تا کنون اجرایی نگردید

همانطوری که  قبلا گفتم شواهد نشان می دهد، فرصت بزرگی در اختیار شورای شهر بندرترکمن قرار داشت. که متاسفانه  از فرصتها و موقعیتها  نتوانستند در راستای  توسعه شهری و منطقه ایی خوب استفاده کنند. چرا که  اعضای شورای شهر از قبل، طرح توسعه ای برای این شهرستان تعریف نکردند و از طرفی هم  ظاهرا برای برخی اهمیتی هم ندارد!

در خصوص افتتاح پروژه بازار ماهی فروشان که ددر ایام الله دهه فجر در تاریخ پانزدهم بهمن ماه نود و یک، پروژه بزرگ بازار ماهی فروشان بندرترکمن با حضور مهندس دادبود معاونت محترم امور عمرانی استانداری گلستان کنگ زنی شد.، فرآیند اجرایی شدن آن بنابدلایلی مورد انتقاد شدید دلسوزان نظام و مردم محروم منطقه قرارگرفت

دلیل این حساسیت از سوی مردم بخاطر اهمیت این پروژه در توسعه ماندگاری این منطقه محروم میباشد .و این حق مردم محروم بندرترکمن هست که با صدای بلند از اعضای شورای شهر سوال کنند که با توجه به بند الف ماده 12 قانون برگزاری مناقصات در ارزيابي كيفي مناقصه گران بايد موارد زير لحاظ شود:

تضمين كيفيت خدمات و محصولات

داشتن تجربه و دانش در زمينه مورد نظر

حسن سابقه

داشتن پروانه کار یا گواهینامه صلاحیت

توان مالي متقاضي براي انجام كار

چرا و چگونه این طرح عظیم در دستان افراد بی صلاحیت افتاد ؟

آقای داود بلکفه  رئیس شورای شهر یکی از دلائل اصلی اجرایطرح پروژه مذکور سر و سامان دادن به بازارچه ماهی فروشان فعلی بندرترکمن میباشد . سوال این هست که چرا شورای شهر قبل از مصوب و بعد از آن با هئیت امنای بازارچه ماهی فروشان که دارای حدود 50 عضو میباشند و حدود سه دهه بعنوان مستاجر شهرداری در بازارچه فعالیت دارند در خصوص پروژه ماهی فروشان با آین عزیزان مشورت نشد ؟درصوتیکه توان ساخت پروژه را داشتند بطوریکه بعد از اطلاع از واگذاری این طرح به افراد بی صلاحیت - خودشان مبادرت به خرید زمین در همان محدوده نمودند و قصد ساخت دومین الگوی میدان بازار ماهی ایران را با مشاوره مسئولین شیلات کشور و استان دارند

چرا فقط افراد ذی نفع یعنی آقای عبدالله عطایی – و برادر ایشان و نفر سوم آقای مراد توماچ معروف به مراد برقی  از زمان و چگونگی  مناقصه و از درج آن در روزنامه باخبراطلاح داشتند ؟

اعضای شورای شهر بندرترکمن بر اساس کدام حسن سابقه و براساس کدام تجربه و دانش و از همه مهمتر براساس کدام گواهینامه صلاحیت و پشتبان مالی بزرگترین پروژه در این شهرستان را  که برای نسل حال و آینده دارای اهمیت میباشد را به این راحتی تقدیم  آقای عبدالله عطایی، آقای مراد توماچ معروف به مراد برقی  کردند؟

یکی از باصطلاح سرمایه گذاران که در گرگان سکونت دارند در حضور چند نفراز حاضرین اظهار داشتند که آقای داود بلکفه رئیس شورای شهربندرترکمن به همراه آقای یحیی چوگان به منزل و دفترم ما آمدند و در خصوص پروژه بزرگ بازار ماهی فروشان که حدود دو میلیارد تومان هزینه آن بود  با من گفتگو کردند .

من به این دونفر گفتم که همین الان حدود 800میلیون تومان اینجا پول نقد دارم و یک میلیارتومان هم در بانک دارم .که در نتیجه بعداز چند مرحله آمد ن به منرل من در خصوص .....!؟!؟ صحبت کردند که من گفتم اجازه بدهید بسازیم بعدا ....!؟!؟

این باصطلاح سرمایه گذار در ادامه اظهارات خود گفت: اینها قرار بود با همیاری شهرداریهای استان هماهنگی کنند و بعد جواب را به من بدهند بعد متوجه شدم که .....!؟

دو ماه از زمان افتتاح این پروژه بزرگ بازار ماهی فروشان می گذرد و نه اینکه این پروژه هیچگونه پیشرفت فیزیکی نداشت حتی سنیده ها حاکیست که آقای مرادبرقی باصطلاح پیمانکار این پروژه مغازه داران بازارچه ماهی را تشویق به  پیش خرید مغازه بازار بزرگ ماهی می کند اقدامی که در صورت پیشرفت در ساخت پروژه امکان پذیر خواهد بود بحرحال شورای شهر درپشت پرده بر واگذاری این پروژه به افراد خاص بی صلاحیت نقش کلیدی را ایفا کردند که باتوجه به اهمیت این پروژه بزرگ برای پیشرفت توسعه منطقه اینک از مسئولین امر درخواست داریم تا دراستای حفظ و پاسداری منافع مردم محروم منطقه  نسبت به فسخ این قرار داد به وظیفه خود عمل کنند

در آینده نزدیک در خصوص ارتباط آقای مراد توماچ معروف به مراد برقی با تعدادی از مسئولین شهر و کارمندان ، الخصوص منصور منوچهر رئیس ثبت و اسناد بندرترکمن  و ....روشنگری خواهیم کرد .

                                                  جانباز محمد خادملو مدیریت سایت

 

 

دانلود...
ما را در سایت دانلود دنبال می کنید

برچسب : بندرترکمن مراد برقی,مراد توماچ معروف به مراد برقی,حاج داودبلکفه, رئیس شورای شهر بندرترکمن,یحیی چوگان, نویسنده : بهمن khoondel بازدید : 3317 تاريخ : دوشنبه 19 فروردين 1392 ساعت: 12:18