خروجی عملکرد شش ساله شورای شهر بندرترکمن و نقش عدم نظارت .. ( بخش دوم )

ساخت وبلاگ

خروجی عملکرد شش ساله شورای شهر بندرترکمن و نقش عدم نظارت مردم در عقب ماندگی توسعه اقتصادی ،فرهنگی و ....! ( بخش دوم )

13611068991.jpg

قبل از اینکه به عملکرد شش ساله شورای شهر بندرترکمن بپردازیم باید بگویم که در اسلام همه «مسؤول» هستيم.فقط در مسائل نظامي است كه بايد سلسله مراتب را رعايت كنند؛ در دين، سلسله مراتب وجود ندارد. وقتي انحراف در اهداف ديني پيدا مي‌شود، وقتی ظلم وبی عدالتی صورت می گیرد،همه مسؤولیم. البته هر چه رعايت ادب و نظم شود بهتر است؛ اما اگر نشد، تكليف ساقط نمي‌شود.اگرمی بینیم در همین شهر بندرترکمن بارانتخواران  و رشوه خواران ثبت و اسناد و یا با سوء استفادگان از موقعیت شغلی و.. برخورد نشد . علت آن هم، ترويج فرهنگ تساهل و تسامح بود كه در طول چند سال  بر ما تحميل كردند؛ ترويج بي‌غيرتي، به من چه؟! به تو چه؟! سازگار باشيد! سازشكاري، مدارا، سهل گيري بي تفاوتي و گاهي هم توجيه مي‌كردند كه انتقاد و یا مطالبه عدالتخواهی  باعث تضعيف نظام مي‌شود. اخیرا آقای قرائتی اظهارداشتند که  گاهي آنقدر در درس اخلاق معطل مي شويم که شتر را بارش مي برند و کشتي آهن را در دريا مي دزدند بعد مي گويند غيبت نکني ها!! يعني چه غيبت نکن؟ گاهي بايد داد کشيد ...

نظام، هنگامي اسلامي است كه به اسلام عمل كند. اگر خداي نكرده از مسير اسلام منحرف شود، ديگر اسلامي نيست. بايد اين احساس را در خودمان زنده كنيم كه مسؤوليم؛ نه تنها مسؤول رفتار خودمان بلكه مسؤول جامعه‌اي كه در آن زندگي مي‌كنيم. اگر انحرافي پيدا شد و من و یا شما  به نحوي مي‌توانستیم جلوي آن را ـ ‌ولو يك درجه‌ـ بگيریم، و نگرفتیم، مسؤولیم   یکی از مهمترین اهرمهای نظارتی بر دولت از دیدگاه امام، نظارت از سوی مردم است تا مانع انحراف دولت شود و یکی از عوامل تباهی و فساد سیاسی را عدم نظارت مردم بر عملکرد دولت میدانند:

«ملت اگر نظارت نکنند در امور دولت و مجلس، همه چیز، اگر کنار بروند و بسپارند به دست اینها و بروند مشغول کارهایشان شوند، ممکن است یک وقت به تباهی بکشد. ملت باید ناظر باشد به اموری که در دولت می‏گذرد.»

بند "م" وصیتنامه امام روح الله (س):.... از آنچه‌ در نظر شرع‌ حرام‌ و آنچه‌ برخلاف‌ مسير ملت‌ و كشور اسلامي‌ و مخالف‌ با حيثيت‌ جمهوري‌ اسلامي‌ است‌ به‌ طور قاطع‌ اگر جلوگيري‌ نشود، همه‌ مسئول‌ مي‌باشند. و مردم‌ و جوانان‌ حزب‌اللهي‌ اگر برخورد به‌ يكي‌ از امور مذكور نمودند به‌ دستگاههاي‌ مربوطه‌ رجوع‌ كنند و اگر آنان‌ كوتاهي‌ نمودند، خودشان‌ مكلف‌ به‌ جلوگيري‌ هستند. خداوند تعالي‌ مددكار همه‌ باشد  رهبرمعظم انقلاب دربحث مطالبه عدالتخواهی فرمودند عدالت خواهی باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود مردم باید رفتار مسوولان ، دولتمردان ، برگزیدگان و کسانی را که در جامعه اثر گذار هستند زیر نظر داشته باشند ، خطاست اگر خیال کنیم که ما مسئولیّت را به دست کسانی سپرده ایم و آنها مسئولند ، ما برویم مشغول کار و زندگی خودمان باشیم ، نخیر ؛ اگر اینطور شد ، اگرغفلت واقع شد حوادث غلبه خواهد کرد.

نتیجه عمل نکردن به رهنمودهای حکیمانه امام ره و رهبر معظم انقلاب در خصوص نظارت مردم برعملکرد مسئولین :

آقای کمی شهردارقبلی باسوء استفاده ازموقعیت شغلی خود درتاریخ 19/2/87 یکدستگاه تاکسی روا دوگانه سوز بشماره موتور11686050124 وبشماره شاسی 613599616 بنام همسرخود سلیمه خاتون کمی دریافت نمود وحتی شماره موبایل اداری بشماره 09111711072 متعلق به شهرداری که هم اکنون دراختیاربرادرکرشهردارفعلی این شهرستان می باشد در سند ماشین قید میباشد واز طرفی  اعضای شورای شهر بجای اینکه با آقای کمی شهردار وقت برخورد و نامبرده را عزل نمایند در یک اقدام عجیب در همان زمان  و با پیشنهاد شخص شهردار برای هریک از اعضای شورای شهر یک امتیاز تاکسی درنظر گرفته میشود که نتیجه اعضای شورای شهر هریک افراد مورد نظر خودشان را به شهردار  معرفی و صورتجلسه تنظیم میگردد

unbenannt-scannen-46.jpg

البته آقای یحیی چوگان رئیس شورای شهر وقت مدعی هستند که من کسی را برای درافت امتیاز تاکسی معرفی نکردم و امضای من در صورتجلسه توسط افراد ناشناس جعل شد !

004.jpg

در اینجا اگر اظهارات آقای چوگان رئیس شورای شهر صحت داشته باشد امروز سوال مردم از ایشان این هست که با توجه به جایگاه قانونی و حقوقی که ایشان داشتند و دارند  چرا برای جعل امضاء صورت گرفته به دستگاه قضایی شکایت نکردند و ...؟

unbenannt-scannen-45.jpg

مقام معظم رهبری فرمودند :ا کسانی که قدرت و منصب و مقام را برای بهره‏مندی‏های خود، پُر کردن کیسه‏های خود و دنیای خود می‏طلبند، آن‏جایی که منافع آنان با منافع مردم اصطکاک پیدا می‌کند، نمی‌توانند به نفع مردم کار کنند.

بحرحال اگر ما مردم به وظیفه شرعی  و قانونی خود که همان نظارت مردمی بر عملکرد مسئولین میباشد عمل کنیم جلوی خیلی از رانتخواری و فسادها گرفته میشود

یکی از مهمترین اهرمهای نظارتی بر دولت از دیدگاه امام، نظارت از سوی مردم است تا مانع انحراف دولت شود و یکی از عوامل تباهی و فساد سیاسی را عدم نظارت مردم بر عملکرد دولت میدانند:

«ملت اگر نظارت نکنند در امور دولت و مجلس، همه چیز، اگر کنار بروند و بسپارند به دست اینها و بروند مشغول کارهایشان شوند، ممکن است یک وقت به تباهی بکشد. ملت باید ناظر باشد به اموری که در دولت می‏گذرد.»

رهبرمعظم انقلاب دربحث مطالبه عدالتخواهی فرمودند عدالت خواهی باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود مردم باید رفتار مسوولان ، دولتمردان ، برگزیدگان و کسانی را که در جامعه اثر گذار هستند زیر نظر داشته باشند ، خطاست اگر خیال کنیم که ما مسئولیّت را به دست کسانی سپرده ایم و آنها مسئولند ، ما برویم مشغول کار و زندگی خودمان باشیم ، نخیر ؛ اگر اینطور شد ، اگرغفلت واقع شد حوادث غلبه خواهد کرد.

برابر ماده 103 قانون شهرداریها : کلیه وزارت خانه ها و موسسات دولتی و خصوصی موظفند قبل از هرگونه اقدامی نسبت به کارهای عمرانی واقع در مناطق مندرج در ماده 97 و 98 از قبیل احداث شبکه تلفن – برق – آب – و سایر تاسیسات و همچنین اتصال راه های عمومی و فرعی رعایت نقشه جامع شهرسازی را بنمایند . این قبیل اقدام باید با موافقت کتبی شهرداریها انجام گیرد . و ....

12.jpg

001.jpg

14.jpg

13.jpg

حالا شما ببنید شورای شهری که باید از بیت المال اللخصوص از درآمد شهرداری دفاع کند و برعملکرد شهرداری نظارت کند تا مبادا رانتخواری و یا تخلفی صورت گیرد اما متاسفانه بلعکس خود شورای شهر با سوء استفاده از اعتماد مردم و جایگاه قانونی شوای شهر وباتوجه به اینکه مهر و سربرگی که در اختیار دارند مستقیما برای افرادیکه به شهرداری بدهکار میلیونی هستند به هر شکلی  شهرداری را دور میزنند!!!!

مقام معظم رهبری بارها فرمودند :اين مسئوليت و منصبي كه در نظام اسلامي داريم ، طعمه وسرمايه و كاسبي نيست، اشتباه نشود. مسئوليت در نظام اسلامي باري بر دوش انسان است كه بايد آن را به خاطر هدف و نيتي تحمل كند. دراين راه از خيلي چيزها بايد گذشت نه فقط از شهوات حرام، از شهوات حلال نيز بايد گذشت.

وقتی نظارت مردم باشد کمتر شاهد سوء استفاده و یا رانتخواری و ....در دستگاهها و یا ادارجات دولتی خواهیم بود
از طرفی چرا مقام معظم رهبر تاکید دارند که مطالبه گر باشید و ....؟ شما فکر میکنید که اتوبان چهار بانده بندرترکمن به اسکله را شورای شهر و یا فرماندار و آقای نظری مهر پیشنهاد داد؟ خیر همین اتوبان فقط به فقط با مطالبه گری یکی از رانندگان اژانس اسکله از استاندار کلید خورد ! جریان از این قرار هست که وقتی آقای قناعت با هلی کپتر وارد اسکله شدند ایشان رفتند جلو وبه آقای قناعت استاندار گلستان گفتند که شما با هلی کپتر تشریف آوردید وضعیت مشکلات ترافیک ماشینها در جاده اسکله را ازهوامشاهده کردید اینجا نیازمند به اتوبان چند بانده میباشد و اقای استاندار هم به مطالبه این راننده آژانس لبیک گفتند و رئیس راه و ترابری - گردشگری و ...را خواستند و دستور دادند هزینه اتوبان از سوی این سه دستگاه دولتی تامین گردد و ...

مطالبه یا مطالبه گری یعنی این !

 بحرحال عزیزان چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا چه از بعد سیاسی و فرهنگی و چه به لحاظ تاثیر مستقیم بر زندگی و معیشت مردم و میزان رفاه و رضایتمندی آن ها از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است و نباید از آن غافل شد. از این رو جا دارد تا فرصت باقی است با رایزنی و درخواست و حتی استمداد از افراد قوی، توانمند و دلسوز، آن ها را به ورود به میدان انتخابات شورا ترغیب کرد. بندرترکمن استعدادهای فراوانی دارد. از هم اکنون باید تلاش کرد تا انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به عرصه ای برای رقابت بهترین ها تبدیل شود. هرچند اغلب افرادی که آمادگی خود را برای نامزدی شورای شهر اعلام می کنند به انگیزه خدمت وارد می شوند، اما در این شرایط حساس روا نیست افراد توانمند در گوشه ای بنشینند و اجازه دهند عرصه شورا به میدانی برای رقابت افراد کم بنیه تبدیل شود.

ناگفته نماند که مطالب خروجی عملکرد شورای اسلامی شهر بیش از هشت بخش میباشد که به مرور زمان به ان خواهیم پرداخت و همچنین در مورد عملکرد شخص آقای عبدا ...کر شهردار فعلی بندرترکمن گفتنیهایی داریم که انشالله در زمان خود با شما مردم عزیز درمیان خواهیم گذاشت


 

دانلود...
ما را در سایت دانلود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهمن khoondel بازدید : 2136 تاريخ : يکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت: 22:42